3X reisverslag - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Clim & Bo - WaarBenJij.nu 3X reisverslag - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Clim & Bo - WaarBenJij.nu

3X reisverslag

Door: jabo

Blijf op de hoogte en volg Clim & Bo

21 November 2011 | Mauritanië, Nouakchott

19 november
Na een nacht op de camping, zijn we om 10 uur vertrokken om de 3 dagen van Maurotanie te beginnen. Het zand ligt te wachten!!!! En dat was op de Camping al duidelijk! Hoe is het mogelijk dat Clim op de camping het eerste probleem al had gehad. We stonden vast in het zand! Best bijzonder voor het team wat ‘nog even de Sahara gaat trotseren’ haha.
Wederom onder militaire begeleiding ongeveer 70 km gereden over asfalt en spontaan rechtsaf de weg af. Met de volledige collone het zand in. Eerst de lucht uit de banden, en een korte instructie van onze gids. In 7 ploegen van +/- 5 auto's gingen we de zandbergen trotseren. Geweldig!!! helemaal gaaf dit. Zoeken naar een spoor, zoeken naar de juiste zandhopen en stevige stukken varharde grinddelen. Helemaal geweldig! Na een aantal keren vast gezeten te hebben, en door onze 4X4 teamgenoten weer te zijn gered, hadden ook de niet ervaren rijders het door. (lees de schrijver van dit epostel :-)) Na deze geweldige rit door de woestijn kwamen we uit bij een nomaden dorp wat aan de zee ligt. Lekker in het laatste avondzonnetje gezommen, ook wel even lekker na een aantal dagen niet douchen en zand in het haar! Bleeehhh!!! Morgen vervolgen we de rit naar de rand van het national park. Daar wordt de route voor de 4X4 auto's vervolgd door het zand en voor de gewone auto's een lichter parcours, waarna we weer verder gaan naar Senegal. Uiteraard gaan wij voor het zware parcour...... haha tenslotte kunnen we alles met de volkswagen caddy. Heerlijk dit, echt zandrijden en spectakel!

Tot morgen!

De finish?

23 November 2011

Douane douane en corruptie
Clim & Bo

Het doel van onze rit is om in 29 dagen van Amsterdam naar Dakar te rijden in een auto die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Als we de eindstreep halen dan leveren wij de auto in. Verder hebben we buiten de Barrel race om nog een inzamelingsactie gehad en de opbrengst gaat naar het kinderziekenhuis. Alle foto's die je op onze auto's ziet zijn de sponsoren die een donatie hebben gedaan en hebben het mogelijk gemaakt dat er heel wat kinderen zijn die geholpen kunnen worden. Verder hebben wij natuurlijk het doel om er een dolle boel van te maken. Wij hopen daarom ook dat jullie van onze reisverslagen zullen genieten.

Actief sinds 02 Nov. 2011