live - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Clim & Bo - WaarBenJij.nu live - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Clim & Bo - WaarBenJij.nu

live

Door: jabo

Blijf op de hoogte en volg Clim & Bo

21 November 2011 | Mauritanië, Nouakchott

Daar zijn we weer.
In de bewoonde wereld, athans, we hebben internet.
Na een geweldige strandrit en nog een keer heerlijk tot de assen in het zand zijn we op de asfaltweg beland. Gisteravond op en camping geslapen, het is geen nieuws meer maar wat ze hier onder camping verstaan is echt niet te geloven. Stelt echt niets voor. We zijn gisteren wel door een aantal dorpen gereden en daar vliegen de inwoners en vooral kinderen op je af. Na het uit het raam gooien van wat knuffels en ballpoints kun je weer verder rijden. De politie escorte is nog steeds aanwezig en sluit de rij, waardoor de inwoners en kinderen op afstand worden gehouden.
Nu zitten we in Noukachot, wat de laatste camping is voor ons in Maurotanie. Morgen zullen we met politie escorte naar de grens van Senegal worden gebracht waarna we naar zebrabar zullen gaan.De stad Noukachot is niet veilig maar we gaan met begeleiding straks naar de plaatselijke chinees. Die heeft namelijk altijd bier. Best bijzonder want dat is vanaf de grens marrokko overal hetzelfde. Bier haal je bij de chinees....
Hiermee is het ruige terreinrijden en extreme routes dus voorbij. Wat niet betekent dat het allemaal maar vanzelf gaat. Het asfalt wat we nog gaan krijgen zal bijzonder slecht zijn. We wachten maar weer af. Voorlopig hebben de afgelopen dagen met zand en strand de asfaltkilometers weer goedgemaakt!

Tot morgen

• 21 November 2011 - 17:37

Gerard:

Zo dat zijn even belevenissen! Het klinkt als een jongensboek maar de omgeving (veiligheid) meer op een horrorboek. Echt uniek.
    Waarom jullie die Caddy`s straks trouwens willen veilen voor het goede doel weet ik niet, maar je zal toch zo`n rampkar kopen. Volgens mij leveren ze meer op als jullie de motor eruit halen en een tuigje voor een kameel er bij leveren. Dat is straks de enige manier om er probleemloos mee te rijden. Slopers!!

• 21 November 2011 - 17:49

Siem En Renier :

hoezo autoslopers alles gaat toch goed vanavond een paar lekkere biertjes en een paar peukies en de dag kan morgen weer beginnen met de vlam in de pijp te racen.

• 21 November 2011 - 19:43

Dorus En Monique:

Mannen wat een avontuur en hele mooie foto's, geweldig. Veel sterkte met dat Chinese bier, heet vast Chingtau of zo iets. Vayo can Dios D&M

• 22 November 2011 - 11:07

Irene:

leuk jullie verslagen, best wel jammer voor Johan dat hij niet mee mocht!
    Wil je aan John doorgeven dat ik maandag om 13.30 land in Banjul?
    Kusjes en groetjes en een goede reis.

• 22 November 2011 - 12:57

Margreet:

Eindelijk al jullie reisverslagen ontvangen en gelezen. Wat zullen jullie een lol hebben met elkaar! Hoe is het mogelijk dat jullie auto's nog rijden.... Nog veel plezier

• 22 November 2011 - 17:20

Jan Frut:

Sorry maar ik heb mij laatste reactie van vandaag op verslag van 18 11 11 gezet stom he ! zoek maar even ha ha

• 23 November 2011 - 19:33

Renée:

Dus daar kun je ook al van de chinees opaan (die restaurants zijn hier ook "altijd" open immers). Gelukkig maar voor jullie dat die zelfs daar ook zitten !

Verslag uit: Mauritanië, Nouakchott

De finish?

23 November 2011

Douane douane en corruptie
Clim & Bo

Het doel van onze rit is om in 29 dagen van Amsterdam naar Dakar te rijden in een auto die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Als we de eindstreep halen dan leveren wij de auto in. Verder hebben we buiten de Barrel race om nog een inzamelingsactie gehad en de opbrengst gaat naar het kinderziekenhuis. Alle foto's die je op onze auto's ziet zijn de sponsoren die een donatie hebben gedaan en hebben het mogelijk gemaakt dat er heel wat kinderen zijn die geholpen kunnen worden. Verder hebben wij natuurlijk het doel om er een dolle boel van te maken. Wij hopen daarom ook dat jullie van onze reisverslagen zullen genieten.

Actief sinds 02 Nov. 2011