3e reisverslag - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Clim & Bo - WaarBenJij.nu 3e reisverslag - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Clim & Bo - WaarBenJij.nu

3e reisverslag

Door: jabo

Blijf op de hoogte en volg Clim & Bo

21 November 2011 | Mauritanië, Nouakchott

weblog 20 november

Wat een topdag!! Hier deden we het voor!
Na het vertrek van het campement zijn we verder de woestijn in gedoken. Met recht gedoken! Een beetje vroeg vertrek en wat rommelig, onze gids had gisteren 10 uur gemeld, maar hij bedoelde 9 uur met als gevolg binnen 5 minuten de tent, ontbijttafel, en de hele zooi inpakken inclusief koffie opdrinken en broodje inslikken. Maar het was het waard, de ene zandheuvel na de andere. en het ene zandpad nog langer dan de andere. Het gevolg was veel vastzitten en het volledig vernielen van de auto's. De ene uitvaller na de andere die met knip en plakwerk weer op weg geholpen werd. Bo was met de gids onderweg dus die had een moeilijkheidsgraad hoger, de weg uitzetten. 3X in het zand vast en door onze teammaten John en Bart er weer uitgesleept. Uiteraard een hoop bombarie en uiteindelijk de grootste lol. Temeer ook omdat de andere teams zich werkelijk afvroegen wat er met de caddy van Clim en tussendoor bijrijder Theo aan de hand was. Er moest iets zijn waardoor deze auto niet vastkwam en als een wilde door alle barre stukken heen kwam. Na inspectie blijkt het dus gewoon een service auto te zijn en komt het dus neer op stuurmanskunst (haha). En vermogen dus...... Het TDI 'tje heeft het geweldig gedaan. 1 heuvel of meer bult werd teveel en de turbo is nu helaas klaar. Rokend en met wat minder vermogen vervolgen Clim en Theo hun weg.
Nu ons campement gemaakt langs de kust van Maurotanie om morgen de weg te vervolgen naar Noukachot. Ongeveer 150km door het zand en over het strand. We hopen morgen weer op zo'n dag vol met actie.
Tot morgen!

De finish?

23 November 2011

Douane douane en corruptie
Clim & Bo

Het doel van onze rit is om in 29 dagen van Amsterdam naar Dakar te rijden in een auto die niet duurder mag zijn dan 500 euro. Als we de eindstreep halen dan leveren wij de auto in. Verder hebben we buiten de Barrel race om nog een inzamelingsactie gehad en de opbrengst gaat naar het kinderziekenhuis. Alle foto's die je op onze auto's ziet zijn de sponsoren die een donatie hebben gedaan en hebben het mogelijk gemaakt dat er heel wat kinderen zijn die geholpen kunnen worden. Verder hebben wij natuurlijk het doel om er een dolle boel van te maken. Wij hopen daarom ook dat jullie van onze reisverslagen zullen genieten.

Actief sinds 02 Nov. 2011